הגר"מ שטרנבוך עצר את הגבאי ושינה את נוסח ה'מי שברך'

בעריש פילמר 1 Comment on הגר"מ שטרנבוך עצר את הגבאי ושינה את נוסח ה'מי שברך'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגר"מ שטרנבוך שערך את תפילות יום הכיפורים בהיכל ישיבתו הגדולה ברמות – כמידי שנה בשנים האחרונות, ביקש מגבאי הישיבה לערוך "מי שבירך" לכל תומכי ונגידי הישיבה הקדושה לאחר עלייתו לתורה.

גבאי הישיבה ערך את נוסח ה"מי שברך" כנהוג, אמר בתוך ה"מי שבירך" – "בעבור שציווה לברכם", אולם ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך הפסיקו ואמר, "אין שום ערך ותוקף לניסוח שכזה, שכן הברכה איננה חלה מכח "צוואה", ואין מקום להחיל את הברכה מכח זה ש"ציווה לברכם".

הנוסח הנכון על פי הגר"מ שטרנבוך "בעבור שיתנו כל אחד מהם סך 200$ לישיבה הקדושה", כך הורה לגבאי לומר.

ובביאור הענין אמר כי "כדי שהברכה תקבל משמעות, צריך המתברך לעשות איזה טובה למברך, כמו שמצינו ביצחק אבינו שלא הסכים לברך את עשיו אלא בתנאי שיעשה לפניו מטעמים, וכך גם הכוהנים רק בגלל שהם מקבלים מעם ישראל תרומות ומעשרות, לכן בחר בהם הקב"ה לברך את ישראל".

יצויין, כי הגר"מ שטרנבוך, ניגש לעמוד לתפילת נעילה, וקודם אמירת "שמע ישראל" וכו' עצר את הציבור, ובבכי רב עורר את הבחורים שבשעה שאנחנו צועקים שמע ישראל יש לכוון שאנחנו מוסרים את נפשנו על קידוש ה'.

"העיקר בקידוש ה' הוא לא רק לקבל על עצמו למות על קידוש ה', אלא למסור את כל התאוות והרצונות ולחיות על קידוש ה' נגד כל הניסיונות", אמר הגר"מ לתלמידיו.



1 תגובות

מיין תגובות